Inspiracje

Nieustająca inspiracja dla tych, co mają gorsze dni: Zamiast narzekać wymyśl 10 pozytywów.

- Tu mnie znajdziesz na FB i na Instagramie :) -
A tutaj na G+

czwartek, 21 lutego 2013

Wymiana DO

Mój urząd jest tak porządny, że około miesiąca przed upływem ważności mojego dowodu osobistego przysłał mi łaskawie pocztą zawiadomienie/przypomnienie, że mam wymienić dowód, który jest ważny już tylko do któregoś tam marca.
Dobrze, że paszport mam ważny prawie do końca tego roku.
Ale kiedy znów pomyślę o tych nowych zdjęciach, które mi zrobią i na których jako jedynych z całej mojej kolekcji będę wyglądała po prostu koszmarnie, to aż mi się płakać chce.
Postanowiłam spróbować zanieść do mojego punktu Foto (znanego mi od lat) zdjęcia, które wybrałam z mojej kolekcji.
Wiadomo: w zasadzie zdjęcie ma być na wprost, ma być widoczna cała głowa plus lewe ucho, nie można się za bardzo szczerzyć, a właściwie buzia w ciup, ale niezupełnie, dzióbka zrobić nie wolno tylko trzeba jakoś tak godnie i dostojnie!
I do tego jasne, jednobarwne tło.
Aha, no i w makijażu mi lepiej, niż bez niego.
Najlepiej jakiś jasny kołnierzyk i ciemna marynarka.
No taaaaak, odrostów już trochę widać po ok. dwóch tygodniach, brwi jakieś takie wypłowiałe, trzeba by sobie poprawić... Ale jakby co makijażem można nadrobić.
Siedzę więc i szukam wśród moich zdjęć, czy może nie mam jakiegoś podobnego zdjęcia, bo jak sobie pomyślę, że będę miała taką fotkę, jak ta w karcie miejskiej, gdzie zmarszczek to chyba mi w Photoshopie dorobili, to mnie szlag trafia!
Córcia też idzie wymienić, a właściwie zrobi dziś zdjęcia, a ja pewnie jak nie jutro, to pojutrze.
To zamiast tych wszystkich koszmarków najchętniej bym wstawiła sobie już takie. I tak nie zrobią mi lepszego:
Bo pewnie nie mogę wstawić tam tego, zrobionego prawie dokładnie rok temu.
A skoro nie mogę ładnego, to mi ochotę odbiera do wyrabiania dowodu, w którym będzie widniała twarz zupełnie mi nieznana, z fatalną miną ....
A jak u Was ze zdjęciami w dokumentach? Zadowoleni z nich jesteście?

57 komentarzy:

  1. Mnie kazano wyjąć wszystkie kolczyki, poza tym, mam na dowodowym zdjęciu jeszcze dość długie, czarne włosy, do tego jestem prawie bez makijazu - za każdym razem, jak mam kontrolę policyjną/celną na granicy muszę się gęsto tłumaczyć, że to na prawdę ja :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, w sumie chętnie wymienię dowód, bo stare zdjęcie mam sprzed wielu lat, ale obawiam się, że i tak będę się musiała tłumaczyć - jak rozpuszczę włosy wyglądam zupełnie inaczej, niż w związanych kucykiem.
      Przy Twoich papuzich kolorach włosów i kolczykach zmiana musi być ogromna! :)

      Usuń
  2. Czekam na odbiór swojego DO w związku ze zmianą miejsca zamieszkania. Na obecnym zdjęciu wyglądam lepiej niż na tym zrobionym dwa lata temu. Jest mnie 14 kg mniej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antoni - w takim razie pewnie się na tę wymianę cieszysz :)
      pozdrowienia!

      Usuń
  3. Demi Moore jak się patrzy :-)

    Te dowodowe, paszportowe, legitymacyjne, indeksowe, dyplomowe i do innych jeszcze dokumetów zawsze gorzej wychodzą, niż te robione na luzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Annette - bardzo lubię Demi, dlatego dzięki za komplement :)

      Niestety wadą tych zdjęć jest to, że się na nich nie można uśmiechnąć porządnie. Przejrzałam moje zdjęcia, właściwie na każdym się uśmiecham, albo mam choć cień uśmiechu, więc jak teraz będę poważna, to wyjdę zupełnie nie ja. :(

      Usuń
  4. O tych zdjęciach wolę nawet nie myśleć! wychodzę na nich strasznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jana - no i w tym jest cały szkopuł, gdyby nie to pewnie dawno bym już ten dowód wymieniła, a tak się chodzę i szczypię, nie mogę dojść do fotografa itp. :)
      pozdrowienia!

      Usuń
  5. A co temu ładnemu zdjęciu brakuje????
    Ślicznie na nim wyglądasz i nawet lewe ucho widać, czyli wszystko jak najbardziej ok. :)
    Ja też zrobiłam sobie zdjęcie do dowodu i patrzę na nie z odrazą....nie nie wiem czy nie powtórzyć. Jakieś takie niby z uśmiechem ale "sztywnym"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Julia - to drugie zdjęcie jest za bardzo en face (już sprawdziłam, że głowa ma być lekko odwrócona lewym profilem...).
      Tak więc pewnie i ja się wstrząsnę, jak popatrzę na moje nowe zdjęcia.
      No nic, od dziś aż do odwołania "akcja zdjęcie" - jak mi się uda zrobić samej ładne i na jednolitym tle, to może uda się je również złożyć do wydziału dokumentów os. :)
      pozdrowienia!

      Usuń
    2. A to jak samemu można to może i ja popróbuję???
      No bo w życiu nie miałam tak paskudnego (nawet zrobionego znienacka) jak to dowodowe!!!
      A nie....kłamię....miałam. Paszportowe, o na tym wyglądam jak morderczyni recydywistka ;))))

      Usuń
    3. Julio - właśnie nie wiem, ale pewnie jeśli zdjęcie będzie dobrej jakości, to zaufany fotograf zrobi porządne odbitki i raczej lepsze wyjdą niż to, co czasem tam na poczekaniu :)
      Powiem Ci, jak zrobię :), czy można!

      Usuń
    4. Ok. czekam na info :)

      Usuń
  6. zawsze wyglądam jak na liście gończym pt poszukiwana za gwałty rozboje i inne morderstwa!
    A Twoje zdjęcie (w tym popielatym) prześliczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przydałoby się do tego jeszcze takie z boku, z numerem trzymanym przed sobą :) Mam podobny problem!
      dzięki - to drugie zrobiłam sobie sama, na luzie, z samowyzwalaczem :)

      Usuń
  7. usta mają być zaciśnięte, mina ponura a włosy zaczesane do tyłu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tjaaa Klarko, przepis na zdjęcie doskonałe! :)))

      Usuń
  8. Ja tak, bo mam od lat to samo - zrobione około 13 lat temu, więc jeszcze się nie zdezaktualizowało, hahaha! A że robił je doskonały fotograf to wyglądam całkiem normalnie. Mam nadzieję, ze ma zakład w tym miejscu co wtedy, bo pewnie trzeba będzie zrobić sobie nowe fotki pewnego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Socjo - mnie też nadal na tym zdjęciu można rozpoznać, chociaż wtedy nosiłam grzywkę...
      Ale zawsze się obawiam, jakie to zdjęcie wyjdzie tym razem i z tych akurat zdjęć rzadko jestem w pełni zadowolona :)
      pozdrowienia!

      Usuń
  9. Z ostatnich tak, ale... wcześniej miałam w paszporcie zupełnie kogoś innego. Koszmar!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DD - bo czasem to prawda, trudno się rozpoznać :))

      Usuń
  10. Też się zbieram i zbieram zrobić zdjęcie do dowodu
    i zawsze niezadowolona jestem...
    Ślicznie wyszłaś na zdjęciu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasna - tym razem nie mam wyjścia, bez dowodu ani rusz!
      Dziękuję, też je lubię!

      Usuń
  11. Ja na zdjęciu w dowodzie wyglądam tak "naturalnie", że wszyscy podejrzliwie patrzą czy to ja na pewno jak muszę pokazać :)
    Zastanawiam się, kiedy ktoś mi w czasie okazywania dowodu każe zrobić taka minę i fryz jak na zdjęciu :)))
    A Twoje zdjęcie ładne, jest naprawdę ładne :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaplątana - lada moment wydadzą mi zupełnie nowy dokument, z zupełnie nowym zdjęciem - ciekawe, czy zapoczątkuje to zupełnie nowe życie :)
      dzięks!

      Usuń
  12. przyznam, że mi są kompletnie obojętne zdjęcie w dokumentach, bylebym była do niego podobna:) Ja już rok idę wymienić DO;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iva - nie wiem, jak często okazujesz swój DO, ja mój przy każdym tłumaczeniu u notariusza i w sądzie :)

      Usuń
  13. Mojemu paszportowemu brakuje pod spodem tylko policyjnego numeru i ceny za moja glowe. Kiedys bylam jakos bardziej fotogeniczna.
    Jesli zas chodzi o zdjecie do ausweisu, zrobiono mi kilka, ktore od razu obejrzalam i moglam wybrac najlepsze, wiec nie narzekam, nie jest najgorsze.
    Po co u Was nadal to lewe ucho? Pamietam, w dawnych czasach tez musialam to nieszczesne ucho odkrywac. Tu nie ma takich wymogow.
    Radze pojsc do takiego fotografa, ktory robi cyfrowka, to tez bedziesz mogla sobie wybierac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panterko - na szczęście u nas też można zrobić kilka i wybrać, a nawet usunąć jakieś drobne wady cery :)
      Ale to jednak zawsze jakiś stres, wolałabym to zrobić za miesiąc, a tu czas goni! :)
      Pozdrowienia!

      Usuń
  14. Jeśli te zdjecia sa twoje to masz szczery usmiech

    OdpowiedzUsuń
  15. sprawdziłem, mam jeszcze 4 lata czasu... nie wiem, jak z paskiem, ale nie chce mi się do szafki zaglądać /a już sporo nie jeździłem w "paszportowe" rejony/...
    jeśli chodzi o fotę, to od samego początku mam filozofię taką:
    nie ja chcę mieć dowód, lecz system chce, bym go miał... więc nie laszczę się nigdy do fotki dowodowej, robię ją w takim image'u, czy stroju w jakim akurat chwilowo jestem, który niekoniecznie zawsze jest ładny i elegancki... mam ich gdzieś...
    pozdrawiać :))...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pkanalia - no to może Tobie się uda pomyśleć o tych zdjęciach wcześniej, tak chociaż z pół roku, żebyś robił bezstresowo :)
      A co do laszczenia - system chce mieć moją fotkę, a ja niestety dość często ją potem pokazuję, więc jednak trochę mi na tym zależy :)

      Usuń
  16. Ja na takich zdjęciach wychodzę okropnie - potem przez parę dni chodze smutna i zastanawiam się czy Ja na prawdę jestem taka ohydna ?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Retro - nie każdy dobrze wychodzi na zdjęciach, znam naprawdę piękne kobiety, którym zdjęcia zawsze ujmują urody! :)
      A inne takie sobie, a obiektyw je kocha.
      Z tym, że ja raczej zawsze dobrze wychodzę na zdjęciach, ale te dowodowe rzadko sobie cenię. :(

      Usuń
  17. Wymieniałam paszport...łeb wypełnia całe zdjęcie. Koszmar. Miałam kilka normalnych zdjęć ale żadne się nie kwalifikowało. Niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieprzu - ja sobie (mam nadzieję) nie dam tego zrobić!!!!
      Ale mój poziom adrenaliny znacznie się podniósł od wczoraj...
      No cóż, zobaczymy, co z tego wyjdzie!
      pozdrowienia!

      Usuń
  18. Zdjęcie z grzybem jest suuuuper po prostu.
    I powiem Tobie Iwuś, że na zdjęciach do dokumentów wyglądam absolutnie niepodobnie do siebie, do tego stopnia, że bywa iż mi się podejrzliwie przyglądają. Ja czy nie ja? A może wykorzystuję czyjś dokument? Serio, serio!I nie mam pojęcia dlaczego tak jest, gdyż na innych zdjęciach jestem do siebie podobna jak dwie krople wody ;-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akularku - bo ja też uwielbiam to zdjęcie! :)
      Gdybym mogła, dałabym do dowodu, naprawdę!

      Usuń
  19. Ja nie mam swojego dowodu osobistego, bo na zdjęciu jest niewiemkto ;)

    A może tak znaleźć sobie fotografa, któremu pokażesz to zdjęcie w popielatym sweterku i niech się stara, a Ty wybieraj.
    A przy okazji możesz sobie zrobić kilka profesjonalnych ujęć - po prostu uczyń z tego okazję do zabawy!
    Przecież nowoczesna i czarująca z Ciebie kobieta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dosiu - właśnie mam zamiar pokazać te zdjęcia i poprosić, żebym wyszła równie dobrze! :)
      Profesjonalna sesja może kiedy indziej, jak będę stała lepiej z kasą :)
      Buziak!

      Usuń
  20. Nawet nie przypominaj :D
    Dowód to jeszcze, ale do paszportu mają takie wymagania, że szok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babo - niestety już poszło! :)
      Paszport mam do wymiany przed końcem roku, więc czeka mnie to jeszcze...

      Usuń
  21. nie oglądam ich :p od prawie 10 lat daję jedno i to samo zdjęcie - wszędzie, piękne nie jest ale nie stresuję się nowym.
    Dlaczego nie mozesz tego sprzed roku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To sprzed roku jest mojego autorstwa i chyba nie spełnia wszystkich wymagań. :)
      pozdrowienia!

      Usuń
  22. No cóż, nie przywiązuję uwagi do zdjęć, dokument to dokument.

    pięknie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Margarithes - ja mam tę słabość, że przywiązuję, chociaż z czasem coraz mniej :)
      Dziękuję bardzo, szczególnie z tym grzybkiem, prawda? :)

      Usuń
    2. z grzybkiem rozkosznie :)

      Usuń
  23. Nie przejmuje sie tym stanem rzeczy...
    Wazniejsza jest rzeczywistosc!
    Serdecznsoci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Judyto - jak zawsze mówisz rozsądnie :))
      Uściski!

      Usuń
  24. Ja nie znoszę robienia zdjęć do dokumentów. A muszę iść zrobić. Do dyplomu... Wybieram się cały tydzień i wybrać się nie mogłam. Straszne!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Devinette - do dyplomu też się wybierałam i wreszcie zrobiłam sobie takie jedno, niekoniecznie mi się teraz podoba, ale jest jakie jest :)
      No dobra, dodaliście mi ducha, nie ma co! :))))

      Usuń
  25. O tym że mam nieważny dowód dowiedziałem się ..... w banku. A może do dowodów malować portrety ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha.... pani pocieszyła mnie że po 60-tce nie trzeba już wymieniać dowodów. Jeszcze tylko parę lat ;o((

      Usuń
    2. CzarT - dawno Cię nie widziałam :), fajnie że znalazłeś czas zajrzeć :)
      Mam jeden portret i powiem Ci, że jeszcze gorzej! :)))
      A do 60-tki to mam jeszcze troszkę :), chociaż to pocieszające!

      Usuń
  26. Do dokumentów zdjęcie powinno być poważne, zrobione według szablonu:

    "Brody ich długie, kręcone wąsiska,
    Wzrok dziki, suknia plugawa.
    W lewo wykręcić trzeba lekko pyska,
    Bo to urzędowa sprawa"

    Wieszcz mi pewnie wybaczy pożyczenie dwóch wersów, ale doskonale pasowały mi do opisu zdjęcia do dowodu osobistego. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudny opis! Niech ja tylko znajdę moją suknię plugawą! :)))

      Usuń

Podziel się swoim zdaniem, dzięki Twojej opinii wiem, że warto pisać. :)